İyi ve Etkili Bir Satış için Neler Gereklidir (4)

İyi ve Etkili Bir Satış için Neler Gereklidir (4)
Gönderi Tarihi: 2017-01-30

Etkili bir firma olmanız gereklidir:
Hayatta en büyük servetin itibar olduğunu hep hatırda tutmak gerekiyor. Paranızı kaybedin ama itibarınızı asla! Kaybedilen paranın her zaman yerine konma şansı vardır. Ama itibarınızı kaybettiğinizde artık o etiket mezara kadar sizi takip eder. 
Doğru fiyat- doğru ürün, satış politikanız olmalıdır. Yani, ürünün kalitesi ile ürünün fiyatı dengeli olmalıdır. Fiyat ne çok yukarıda ne de çok aşağıda tutulmalıdır. Günümüz müşteri profili artık kaliteli ürünün fiyat değerini algılayabilecek durumdadır. İnsanlar çok dolaşıyor ve araştırıyor. İşin içinde internet de olunca müşterilerin kıyaslama olanağı çok yüksek. Hiç kimse kaliteli bir ürünle karşılaştığında (bütçesine uyuyorsa) fiyatı yüksek diye almamazlık etmez. Müşterinin gözünde fiyat, kalitesi ile örtüşmelidir. 
Unutmayalım ki, her ürünün bir alıcısı vardır. Bir ürün henüz satılmamışsa, ya o ürün doğru müşteriye servis yapılmamıştır ya da henüz o müşteri mağazaya giriş yapmamıştır. Her ikisi de bir firma için kötü bir durumdur. Bu durumlar için acilen çözüm aranmalıdır. 
Her ürünün rafta bir ömrü vardır. Rafta fazla kalan bir ürün o firma için artık yük olmaya başlamıştır ve hemen (kampanyalarla veya değişik fiyat seçenekleri ile) satışı gerçekleştirilmelidir. 
Mağazanız ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Mevsimsel iklim dengesini korumanız gerekmektedir. Mağazanızda kötü koku kesinlikle olmamalıdır; mümkünse (ağır olmayan) güzel kokularla mağazanızın havasını zaman zaman değiştirebilirsiniz. Ama kokunun bir risk olduğunu, herkesin her kokudan hoşlanmayacağını ve bunun da alışverişlerini etkileyebileceğini hatırınızda tutun. 
Bir fiyat politikanız olmalı. Kendisinden sonra gelecek müşterinin satın aldığı ürünü daha ucuza satın alabilir mi şüphesi müşteriyi tedirgin eder ve o firmaya güvenini sarsar. 
Ürünün müşteriye sunumundan daha fazla, müşteride oluşturulacak güven duygusu hepsinin üstündedir. Müşteri hem firmaya hem de satıcısına güvenmelidir. Güven kazanmış bir satıcı veya firma artık istediği ürünü (kandırma ihtiyacı hissetmeden) satışını gerçekleştirebilir. Çünkü sağladığı güven satış gücünü meydana getirir. 
Mağazanızda müşteri profilinize uygun müzikleri seçin. Gençlere uygun ürünler satan bir mağazanın ağır veya klasik müzik çalması doğru bir tercih olmaz. Gene klasik ürünler satan bir mağazanın seçimi hareketli ve bol gürültülü bir müzik olmamalıdır. 
Mağazaya giren müşteri satış elemanlarını boş boş oturur vaziyette görmemelidir. Bu imajı düşürür. Bu anlamda illa oturulacaksa, mağazaya giriş yapan müşterilerin göremeyeceği bir açıda olmalıdır. Hele hele uyur vaziyette oturmak oldukça itici ve imaj düşürücü bir harekettir. Kurumsal firmalarda asla rastlanmayan ama henüz bu işlere ehemmiyet vermeyen firmalarda görülebilecek davranışlardır bunlar. 
Kurumsal firmalar (mutfak dışında) mağazanın görünür yerlerinde çay kahve içmesi, yemek yemesi görülecek manzaralar değildir. Eğer firmada mutfak yok ise, bu işler mağaza dışında gerçekleştirilmelidir. Bazen bir mağazaya girersiniz ama mağaza yemek kokmaktadır. Orada ne kadar huzurlu alışveriş yapabilirsiniz? Bu anlamda satış elemanı katiyen soğan sarımsak gibi gıdalar tüketmemelidir. 
Netice itibarıyla, bir firmanın hedefi öncelikle doğru müşteri kitlesini hedeflemesini bilmelidir. Kendisinin uzmanlaşacağı bir hedef seçmeli ve o ürün kategorisinde uzmanlaşarak müşteri tercihlerinde yetersiz kalmamalıdır. Bir firma, 'En büyük servet, itibardır.' düsturunu firmasının genel politikası haline getirmelidir. 
Hamza Uğurlu Ocak/2017